Zeiltocht naar Isla de la Plata

17 juli 2017 - Puerto Lopez, Ecuador

Gisteren naar isla della plata gezeild met een Belgische schipper Arno.

Na een paar zeemijls, de eerste verschijnselen van zeeziekte onder een paar van ons.

Onderweg verschillende walvissen gezien.

Ter plekke aangekomen ,gedoken in het toch wel fer zoute wter tussen ... de schildpadden. Ondertussen is onze chef kok Manolo in de keuken gedoken om een echt heerlijke pasta met scampi's, paprika's en heerlijke kruiden.

Nog even nagenieten op het dek ... Zonder sterren door de bewolking ,maar wel fijn. Dan de bedjes in met luik naar buien (zicht op hemel) open.

Korte nacht want om 6u eruit....spijtig ...geen zonsopgang door bewolking. Kleren aan en met roeibootje van onze schipper paar keer over en weer naar het eiland. Daar even onderhandelen voor een gids en prijs.

Een tocht van twee uur zonder dat nog iemand rondliep (toeristen komen om 10u met eerste boten toe), veel vogels gezien zoals blauwvoet, jan van gent, fregatvogel.

Dan nog laatste garnalen in kokosmelk en kruiden opgemaakt terwijl de laatsten nog een plons tussen de schilpadden namen.

Dan onze reis terug naar vaste land...die 7 uur duurde mits nog bijzetten van de motor wegens weinig wind.

Aan wal geraken was nog een heel avontuut. Twee dappere  (manolo en tom) waagden de kans om met de roeiboot met de schipper aan wal te geraken maar door de sterke golven aanhet strand geraakte bootje vol water en moesten ze terugkomen... Allen kletsnat. Dan naar de pier met roeibootje...

Mooie dag maar moe nu. Ze maken nu onze pizza's klaar en onze was wordt deze nacht gewassen en gestreken... Straks een goede nachtrust.