De meren van Osogoche in het nationaal park Sangay

21 juli 2017 - Guamote, Ecuador

21 July 2017 , 6:45

Wekker afgegaan en een kwartiertje later aan het ontbijt. Lekkere yoghurt met cornflakes, eieren , broodjes, ....

Twee camionettes gehuurd en op stap naar het Park Sangay. Een rit van 1.5 uur met tussenstop met mooi zicht op de Chimborazo en de Carihuarazo. Helder hemel dus ver zicht bij het hoogste punt op 4100 m.

Bij het park aangekomen namen twee gidsen ons mee. Eerste deel was een klim naar het uitzicht punt (Mirador) op 4033m. Veel wind maar mooie zichten op 2 grote meren.

In de vele wind probeerde Samai te vliegen... wat voor 3 seconden lukte....

De Sangay (de vulkaan) zelf lag in de wolken rechts van ons. Daarna de daling ingezet naar één van de meren om daar onze broodjes met lekkere kaas en bonen en tomaten te eten. Gezellig met de hele groep samen inclusief onze chauffeurs en gidsen.  Paar foto's volgen nog.

Het water van het meer was helder blauw !  Daarna onze rit richting camionettes ingezet.

In het hotelletje nog genoten van een warme douche. 's Avonds nog een korte wandeling in het dorpje en nu wachtende op ons eten. We hebben honger.

Morgen vroeg uit de veren voor de rit met de duivelstrein...